tirsdag 21. februar 2012

Siste dagers overganger i Tippeligaen



Amin Askar (Fredrikstad ---> Brann)
Fredrikstad har solgt backen/vingen Amin Askar til Brann. Dette ble klart mandag. Han har skrevet under en treårs-kontrakt som binder han til Bergens-klubben frem til 2015. Askar legger ikke skjul på at de økonomiske probleme i FFK, hadde noe å si for avgjørelsen.
- Det er klart at økonomien til Fredrikstad hadde noe å si. Jeg tror dette var det beste for alle parter, klubben trengte pengene, kanskje overgangen kan bidra til at spillerne slipper lønnskutt og at jeg fikk sjansen til noe nytt, sa Askar til VGNett mandag.


Oumar Niasse (US Ouakam ---> Brann)
Brann har sikret seg underskriften til den 21-årige Senegaleseren Oumar Niasse, som kommer fra Ouakam i Senegal. Det dreier seg i første omgang om et lån.
- Jeg er veldig glad for å være klar. Jeg ønsker å bli bedre her, og oppleve progresjon som spiller. De siste to-tre årene i Senegal synes jeg bare har gått bedre og bedre, sier Ouakam til Aftenposten.


Joachim Thomassen (Fredrikstad ---> Vålerenga)
Fredrikstad fortsetter å selge unna og kvitter seg med nok en back i Joachim Thomassen. Han skal være klar for Vålerenga og overgangsummen skal ligge på alt fra 1,3 til 1,6 millioner kroner, ifølge Fredrikstad Blad. Thomassen oppnådde 65 eliteseriekamper og scoret 2 mål på tiden i FFK. Legesjekken er det eneste som skal være igjen før overgangen er offentlig.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar